Co zrobić, gdy ciągle czuję głód?

glod.jpg

Ochota na niezdrowe przekąski jest zmorą wielu osób odchudzających się. Zwykle jest to spowodowane złym zbilansowaniem diety i niewłaściwym wyborem produktów spożywczych i kompozycją produktów, które szybko ulegają trawieniu i podnoszą cukier w organizmie. Występują wówczas wahania poziomu glukozy we krwi. Gdy cukier spada i jest na niskim poziomie organizm domaga się jedzenia, aby przywrócić jego optymalny poziom, więc wtedy pojawia się pragnienie zjedzenia czegoś. Po spożyciu posiłku cukier we krwi rośnie i wówczas wydziela się insulina mająca za  zadanie obniżyć jego poziom. Jest to całkowicie fizjologiczne i normalne zjawisko. Celem właściwego żywienia, nie tylko w czasie, gdy zależy nam na zgubieniu zbędnych kilogramów jest  utrzymywanie stabilnego poziomu cukru we krwi.  Stabilny poziom cukru we krwi pozwala kontrolować nasz głód i zachcianki na słodycze i inne niezdrowe przekąski. Sytuacja jest utrudniona, gdy cierpimy na niestabilny poziom cukru we krwi (hipo- i hiperglikemia, cukrzyca, insulinooporność), a wahania jego poziomu stale towarzyszą w naszym codziennym życiu.

Co wtedy robić? Jak opanować ten straszliwy głód?

Zastosuj kilka praktycznych wskazówek: KLIKNIJ TUTAJ

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s